مجله زیبایی

رفع خشکی پوست در زمستان

درمان خشکی پوست در زمستان

هر فصلی از سال زیبایی های خودش را دارد. فصل زمستان نیز به دلیل داشتن درختان بدون برگ، روزهای سرد و بارانی و برفی، به یکی از زیباترین فصل ها در کشور ایران تبدیل شده است. فارغ از زیبایی این فصل، بسیاری از افراد در فصل زمستان و پاییز با مشکلات پوستی مختلفی از قبیل خشکی پوست در زمستان مواجه می شوند. دلیل این اتفاق هم مشکلاتی است که در اثر خشکی هوا و عدم وجود رطوبت پیش می آید. نکاتی برای حفظ سلامتی پوست در زمستان به شما کمک می کند تا در نهایت یک پوست جذاب و بدون هیچ مشکلی داشته باشید.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با روش های مراقبت از پوست و رفع خشکی پوست در زمستان آشنا کنیم. بنابراین، اگر به دنبال داشتن پوستی جذاب و زیبا هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

خشکی پوست زمستان

نکاتی برای حفظ سلامتی پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستان یکی از مشکلات شایع پوست در این فصل است که گاهی به اگزما هم تبدیل می شود. خشکی پوست می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد که تنها یکی از آن ها تغییر ظاهر پوست است. بسیاری از افرادی که با مشکلات پوستی در فصل زمستان مواجه اند، دقتی بر روی روتین مراقبت پوستی خودشان ندارند و تصور می کنند که می توانند برای حفظ سلامتی پوست در زمستان همان کارهایی را انجام دهند که در فصل های قبلی انجام می دادند.

اما واقعیت چیز دیگری را در مورد روتین پوستی در فصل زمستان نشان می دهد. اگر شما هم به دنبال یک پوست سالم، نرم و مرطوب هستید؛ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

۱.  استفاده از ضد آفتاب به صورت روتین

شدت تابش آفتاب در فصل زمستان بسیار کمتر از فصل بهار و تابستان است. شاید این موضوع باعث شود که احساس نیاز به استفاده از کرم های ضد آفتاب به صورت روتین را نداشته باشید. اما واقعیت نشان می دهد که در هر فصلی نیاز به مصرف کرم های ضد آفتاب وجود دارد.

پس سعی کنید که روزها قبل از خروج از خانه، کرم ضد آفتاب را روی صورت، گردن و نواحی که در معرض تابش آفتاب قرار دارند، بزنید. حتما از یک کرم ضد آفتاب با درجه حفاظتی مناسب (حداقل ۳۰) استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. دقت داشته باشید که کرم ضد آفتاب باید متناسب با نوع پوست شما انتخاب شود.

۲.  استفاده از کرم های مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست در زمستان

کرم های مرطوب کننده یکی از بهترین محصولاتی هستند که می توانید برای حفظ رطوبت پوست در زمستان مورد استفاده قرار دهید. برای رفع خشکی پوست در زمستان، از کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین ای، آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین سی، هیالورونیک اسید و … استفاده کنید. همه این ترکیبات می توانند به رطوبت رسانی عمقی پوست شما کنند.

۳.  استفاده از روغن های طبیعی برای هیدراته کردن پوست

روغن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین، روغن درخت چای و … از جمله روغن های مناسب پوست هستند که پوست را تغذیه می کنند. اگر پوست صورت شما در فصل زمستان خشک است، می توانید پس از هر بار استحمام و یا در مواقع لزوم، از روغن نارگیل روی پوست تمیز خود استفاده کنید. روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین ای، می تواند از پوست در مقابل رادیکال های آزاد نیز مراقبت کند.

 

۴.  داشتن رژیم غذایی مناسب و حاوی آنتی اکسیدان ها

برای مراقبت از پوست و رفع خشکی پوست در زمستان، همیشه نیازی نیست که از کرم های موضعی استفاده کنید. رژیم غذایی و خوراکی هایی که مصرف می کنیم هم تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و سلامت پوست ما دارند. شاید در فصل زمستان کمتر نیاز به نوشیدن آب داشته باشیم. اما این موضوع نباید باعث شود که مانند گذشته از ۸ لیوان آب در طول روز استفاده نکنیم. سعی کنید که حتما آب و مایعات کافی بنوشید. چون قطعا این موضوع تاثیر زیادی روی سلامت پوست شما دارد.

همچنین، از خوراکی ها و مواد غذایی استفاده کنید که دارای آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین سی و مواد مغذی از این قبیل هستند. این ترکیبات می توانند باعث بهبود شرایط پوست شما شوند و از بروز مشکلات پوستی در فصل زمستان نیز جلوگیری کنند.

۵.  تمیز کردن پوست قبل از خواب

یکی از روتین های پوستی بسیار مهم در همه فصل ها، تمیز کردن پوست قبل از خواب است. اما در فصل زمستان این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ اما شاید بپرسید چرا؟ دلیل این موضوع این است که پوست در زمستان حساس تر از گذشته می شود و این موضوع می تواند مشکلات زیادی را برای پوست به وجود بیاورد.

بنابراین، اگر به تمیزی و عدم وجود آلودگی پوست خودتان اهمیت بدهید، احتمال اینکه پس از گذشت مدت زمانی شاهد مشکلات مختلفی روی پوست باشید، بسیار کاهش پیدا می کند. سعی کنید که شب ها قبل از خواب، از یک کرم یا سرم نیز استفاده کنید تا پوست شما مرطوب تر شود.

پاک کننده پوست اپتیمالز

 

۶.  محصولات اوریفلیم و زمستان سرد

اوریفلیم یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع محصولات مراقبت پوست و زیبایی و آرایشی و بهداشتی است. اگر به دنبال رفع خشکی پوست در زمستان و مشکلات پوستی دیگر خودتان هستید، می توانید اقدام به استفاده از محصولات پوستی اوریفلیم در زمستان کنید.

کرم های مرطوب کننده و رفع خشکی، از جمله محصولات بسیار عالی برای استفاده در فصل زمستان شناخته می شوند. کرم های تغذیه کننده پوست، رفع چین و چروک پوستی و تمامی کرم هایی که دارای ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مختلف هستند، می توانند به عنوان یکی از بهترین محصولات اوریفلیم در فصل زمستان مورد استفاده قرار گیرند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه خشکی پوست در زمستان و مشکلات دیگر پوستی در این فصل، گریبان گیر بسیاری از افراد شده است؛ در این مقاله در مورد نکاتی برای مراقبت از پوست در فصل زمستان صحبت کردیم. با توجه به نکات و توضیحات داده شده، می توانید بهترین روتین مراقبتی پوستی را در این فصل داشته باشید و از خشکی پوست در فصل زمستان جلوگیری کنید.